top of page
DSC09986-3.jpg

CONCEPTING.

NAAMGEVING | MISSIE | VISIE | KERNWAARDEN | CAMPAGNE | IDEE

'concepting is het vertalen van een merkessentie naar
een verhaal.'

Iets waarvan je nog niet weet dat je het nodig hebt!
Ieder merk heeft namelijk een concept nodig. Concepting is een vertaling van je merk in een verhaal. 

Je bent je bedrijf begonnen met een doel. Je probeert de juiste doelgroep te bereiken en het liefst zelfs aan te zetten tot actie. Om dat te bewerkstelligen moet jouw doelgroep natuurlijk wel weten wie jij bent, wat je doet, waarom je dit doet en wat jouw uiteindelijke doel is. Door dit gedachtegoed in al je communicatie(concepten) door te voeren, vorm je een beeld van je merk. Zo krijgt jouw potentiële klant een gevoel bij jouw merk.

En dát gevoel zal uiteindelijk bepalen of deze potentiële klant daadwerkelijk klant van je wordt.

 

'Concepting? Wat is dat?'

01.

Intake

Allereerst kijk ik samen met je naar de basiscommunicatie van je bedrijf. Wat bestaat er al? Wat zijn jouw wensen en verwachtingen? Wat heb je precies nodig?  Ik zal je een aantal vragen stellen en schat in hoeveel tijd er nodig is om een concept voor jouw bedrijf te vormen. Op basis van de intake ontvang je van mij een overzicht waarin staat weergegeven wat ik voor jou kan betekenen.

02.

Creatie

Om een passend concept voor jouw merk te vormen is onderzoek nodig. Onderzoek naar jouw merk maar ook naar speelveld waarin het zich bevindt. Hiervoor voer ik (per situatie afhankelijk) gesprekken met mensen (intern of extern) die relevant zijn voor dit onderzoek. Na uitvoerig onderzoek ga ik aan de slag en bedenk ik twee of drie concepten die bij het merk zouden kunnen passen.  

03.

Concept

Tijd voor strategisch denken!

Alle conclusies en inzichten vormen een fundering voor het strategisch advies dat ik je ga geven. In het schrijven van dit advies houd ik er vooral rekening mee dat het creatief en tóch realistisch is.

Ik vind het belangrijk dat je écht iets aan dit advies hebt en daarom geef ik je concrete voorbeelden die je in de praktijk snel kunt toepassen.

✓  Een fundering om je bedrijf goed te positioneren en je écht te onderscheiden in de markt (door jezelf te blijven). 

What´s in it for you?

✓  Iemand die met een objectieve blik kan kijken naar jouw bedrijf en jouw wensen weet te vertalen in een op maat ontwikkeld concept.

✓  Je kent de zin vast wel: 'Door te doen wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg.' Een keer een blik van iemand met een ander perspectief kan nóóit kwaad!

✓  Het concept zal theoretisch goed onderlegd zijn door mijn expertise in Marketing & Communicatie.

✓  Ik neem werk uit handen. Jij hebt tijd om bezig te zijn met waar je goed in bent en waar waarschijnlijk ook de meeste passie ligt. En dan komen we ook meteen bij het volgende punt:

✓  Dat doe ik namelijk ook: ik creëer met passie creatieve concepten voor jou! 

bottom of page